tisdag 26 maj 2009

när man är i hjo tänker man:

kanske borde sluta vara rädd
kanske borde sluta prata så mycket
kanske borde sluta gå omvägar
kanske borde sluta låna ut skivor
kanske borde sluta äta så mycket äpplen

kanske borde börja springa mer
kanske borde börja packa
kanske borde börja städa upp mina relationer
kanske borde börja känna något nu

kanske borde skriva mer listor
kanske borde knacka på din dörr oftare
kanske borde läsa gamla dagböcker
kanske borde blocka honom på msn

och när man går genom parken
i regnet
så blir man nästan inte
blöt alls.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker jag känner igen dig från Jazzhuset i Göteborg. Brukar du vara där? Du är söt, men jag vågar aldrig gå fram.

Lisa sa...

Det finns ingen anledning att läsa om gammalt eländigt Vendela.
Blicka framåt istället och njut av dina äpplen <3

vendela sa...

Jo.
Det kan stämma.
Men oddsen är ju ganska
små.
Att det är jag
alltså.

Och du FÅR gå fram.
Jag lovar.