måndag 11 maj 2009

kollektivet

när jag flyttade till hjo
hamnade jag i
ett kollektiv.
numera kallas det för
tappers student-och vandrarhem.
jag gillade kollektivet
bättre.

några rum på övervåningen
är för uthyrning.
just nu bor det ett par
gubbar där.
de jobbar med avlopp
tror jag.

ganska obehagliga typer.
deras närmanden har
en tendens att framkalla
ett lätt illamående
hos mig.

jag gick ut för att
röka
och de brukar oftast titta ut då.
jag drack ett glas vin
också.
för att lugna mina nerver.
klockan var fem
på eftermiddagen.

"är det vin du sitter och dricker nu?
kan man få sig ett glas?"

ja, inte fan är det
saft
i alla fall.
och nej.
köp ditt eget jävla vin.

(valium hade känts mer passande)

2 kommentarer:

Elin sa...

"drunk on immorality, valium and cherry wine..."
snart finaste, snart snart!

vendela sa...

Ungefär så ja.

Herregud.