onsdag 20 maj 2009

drama

okej.

rolig grej hände idag.
eller
när den hände var det mest
läskigt.

de två männen på övervåningen
50+
rörmokare tror jag.

jag skulle precis låsa upp
dörren in till vår
korridor.
rebecca bredvid.

de kommer uppifrån.
den första har alltid
verkligen alltid
solglasögon på sig.
han säger hej
fortsätter ner.

den andre
en finne som inte är helt
olik
henrik dorsin
ni vet.
han skriker:

"TJEJER!"

kramar mig jättehårt
min nyckel
fortfarande i dörren
han kramar och
kramar och
kramar.
jag får ingen luft
och han stinker av
alkohol.

rebecca försöker putta bort
finnen.
han kramar hårdare
sticker fram huvudet
mot henne
och säger:

"skärp dig!"

sen kramar han ännu mer.
jag börjar känna mig
smått
tvådimensionell.

till slut kommer mannen
med solglasögon
och drar med honom.

full klockan 15.
de få fördomar jag hade
om finnar
visar sig stämma in
ganska bra.
i alla fall på honom.

imorgon
jazzhuset.
två av mina
kommer att vara där.
kan bli drama.
den som tar mig
först
får mig.

(men ingen kan få det
att pirra
i mina händer
så som du)

Inga kommentarer: