lördag 4 juli 2009

jävla vasaplatsen

tanken var hela tiden
att jag skulle
hem.
när jag väntade på
bussen.
jag ville verkligen
hem.

jag hade sagt hejdå
till alla
och jag hade gått
längs allén.
själv.

det var tio minuter
kvar.
någon satte sig bredvid
och frågade
om vi kanske hade varit
på samma ställe
ikväll.

det hade vi.

vi pratar och jag missar
min buss.
vi åker hem till honom.
pratar.
ligger.
och bäst av allt
vi gör det
utan att någonsin presentera
oss.

på morgonen
sätter han på bright eyes
ger mig en skjorta
och kaffe.
vi röker på hans balkong.
han
säger att jag gärna får
stanna
om jag vill.

men.
jag stannade kvar
hela natten.

trots att tanken var
att jag
skulle hem.

och vi bestämde att
vi inte
på något sätt
skulle försöka kontakta
varandra.
ses vi igen så
ses vi.

och egentligen vet jag
att jag behöver
fler som är som han
i mitt liv.

Inga kommentarer: