torsdag 9 juli 2009

katharsis

det är ganska
typiskt
mig.

alltså
ett plötsligt infall
fick mig att
ringa en före detta
älskare.

älskare 2
på den tiden.
en av alla dem jag
aldrig vaknat
med.

älskare 2 blev
lite för
känslomässigt involverad.
så jag gjorde som
jag brukar.
slutade höra av mig.

men igår.
bekräftelsebehovet höll
liksom på att
äta upp mig och
jag behövde
någon.

ni vet.
man orkar inte
leta efter någon ny
och
man har tröttnat på
det man har.

det var oundvikligt.
vi möttes i
stan.
vi promenerade.
vi pratade ut.
vi gick hem till honom
och låg lite.

sen jävlar.

jag ville hem

jag reste mig för
att gå.
han blev vansinnig.
påstod att jag var
"totalt jävla känslokall"
och jag försökte
sansat
förklara för honom att
det inte är så.

det är bara det att jag
inte har
känslor
för honom.

jag tror det är dags
att stryka
älskare 2 från
min lista.
jag tror att det är dags
att hitta en ny
älskare 2.

Herrejisses.

2 kommentarer:

E sa...

Jag anmäler mig gärna frivilligt ;) Men man undrar ju hur många älskare du har, om du måste sätta nummer på dom?

Jonathan sa...

jag med. frivilligt alltså. :)