onsdag 29 juli 2009

bagatelle

första dagen på
jobbet.
nervös som fan.
tom utavbarahelvete.

bjuds på en kaffe.
går igenom uppgifter
och får kläder.

börjar jobba.
lär mig kassan.
svårt.
får hjälp av de andra
tjejerna
jättemycket hela tiden.

tycker redan att
de är
fantastiska.

det var ett tag sedan
jag kände mig
uppskattad.

får 18 kronor i
dricks
av tjejerna.

tappar nästan ett
glas.
räddar.

serverar italiensk
jävla glass.
till danska jävla
turister.

sex timmars jobb.
noll minuters
sittanerochtadetlugnt.

kommer nog
trivas.

kaffe.
latte.
cappuccino.
moccachino.
jagharingenjävlaaningvilkenknappjagskatryckapåhär-cino.

ikväll ska jag bara
kedjeröka.
och lyssna på
jonathan johansson.

2 kommentarer:

A sa...

önskar att jag var där du är

http://www.skotornet.se/blogg sa...

*he he* underbaart sätt att uttrycka dig på *ler'