söndag 15 mars 2009

Sometimes I close my eyes and you're not very pretty

Fredag:
Åker tåg i några
timmar
och förbannar killen som
sätter sig bredvid trots
att det finns flera
lediga rader längre fram.
Jag är så svensk och
jag stänger in mig med musiken.

Kommer hem och får
en massa kramar och det känns
så fint med rödvin och
Let's Dance trots att vi aldrig ser
hur det går i slutet.
Går och lägger mig vid ett och
glömmer helt bort att jag
kört igång en tvätt.

Lördag:
Att träffa henne är som att
få ett stort plåster fastsatt på min
själ och jag känner
hur jag bara kan berätta allt
och ändå vara okej.
Kanske till och med mer än
så kanske till och med bra.
Lämnar henne till
spårvagnen och går till
Dubliners för att bli bjuden på
en öl. Eller två.

Efter en öl kommer två
glas vin och en halv
sallad och jag tänker att det här är
verkligen allt jag ätit
idag en halv sallad. Jag har
tagit mig runt på kaffe.

Åker hem, dricker mer vin med Elin
en halv flaska om man ska vara
noggrann men vem håller egentligen
koll?
Vi raglar mot Röda Sten och
träffar ett hemlöst klubbarn som
står med sin rock på
i ett hörn. Honom pratar vi med.
Sedan sjunger vi.
"If you wanna be my lover you
have got to give (GIVE)!"

Saturn, på dansgolvet i baren
vid garderoben och utanför
är vi.
Blir upphånglad av söt tjej
och någon random
kille men tänker inte så mycket
tänker att jag vet inte
hur jag hamnade här och
vad hände med min
tequila?

Somnar upptryckt mot en vägg
men med en hel massa
duntäcke.

4 kommentarer:

Lisa sa...

Plåster! Plåster, plåster, plåster. Ett sådant där med Bamse på. <3

Anonym sa...

Jag var också på Saturn i lördags. :)

vendela sa...

Synd att vi inte sågs. Hade kunnat bli fantastiskt fint.
Idag åker jag hem, stannar till på söndag. Ses?

Anonym sa...

Klart vi kan göra det. Skulle vara mikket trevligt.