måndag 23 mars 2009

Nattens dröm

Är ute och promenerar
får syn på
en pizzeria och går
in.
Beställer: "Det äckligaste ni har, tack."

Sätter mig ner
och väntar.
Efter ett tag kommer
pizzabagaren ut.
Säger:
"Tyvärr, du är alldeles svartbränd
inuti."
Jag ser på honom,
oförstående.
"Du måste gå."

Så jag går ut,
går hem
och lämnar mina rikskuponger
på pizzerians
glasbord.

Hemma ringer det på
dörren.
Det är Hitler.
"Förlåt" säger han.
Jag tänker att
han inte gråter och
stänger min dörr.

Känner hur jag luktar
bränt.

3 kommentarer:

Lisa sa...

COOLT! Vilken fruktanvärd, härlig, fantastisk dröm. Finns det mer??

vendela sa...

Det är allt jag minns.

Anonym sa...

Sv:
Jag vet inte varför jag har börjat tvivla så på mig själv :/
Blir så rädd!
Men du behöver inte oroa dig, jag kommer ändå inte svälta ner mig igen hur gärna jag än vill.
Tack söta för att du bryr dig <3
Hoppas att jag inte triggar igång något dumt hos dig nu!! :(