fredag 6 mars 2009

En skokartong att lägga minnen i

Idag var en bra dag
jag kan inte riktigt säga varför men
det var det.

Jag borde bli illustratör säger
Hon på skolan.
Det är Hon som alltid har rätt
som alltid vet.

Kanske är det så
men kanske vill jag inte alls bli
konstnär ändå.
Inte efter att ha träffat
på alla prettos på
skolan.
Nej, jag är nog för ytlig
jag är nog för
dum.
Jag kan bara bli illustratör
(om ens det).

Det här funderar jag på idag medan
jag blåser mina bubblor och
väntar på att de ska explodera
för det gör de ju till slut.

Och av Röda Korset fick jag
en skokartong idag.
Jag är så nöjd med min dag.







4 kommentarer:

Lisa sa...

Du kommer tillbaka, bit för bit.
Jag börjar känna doften av
Vendela.
Jag älskar dig så mycket.

vendela sa...

Åh, Lisfis. Jag älskar dig med.

(just nu luktar jag vattenmelontuggummi)

Anonym sa...

Du kan bli vad du vill och låt inte Hon-på-skolan stoppa dig. Eller rättare sagt, låt ingen stoppa dig; för du är verkligen otroligt grym!

vendela sa...

Du är otroligt grym, Elin. Jag vet ingen som kan kämpa som du.