fredag 20 november 2009

i'll stick to my needle and my favourite waste of time

jag är så
otroligt opepp
på att gå ut.

låtsas att det
mest är för att jag
inte hittar
mitt linne som jag
tänkt ha.

och att
jag luktar kaffe
ser ut som hejkomochhjälpmig
är allmänt jättefet
och vill mest
ta igen förlorad sömn.

men.
kommer dricka mig full
kommer aska i glas
kommer ringa på hans dörr
kommer ändå inte bli nöjd
kommer sova i en vecka
kommer drömma att
den här staden var en annan.

kommer klä ut mig
och springa runt
i cirklar
och någonstans i det
ojämnt bankande tjugoettåriga
hjärtat
finns en önskan om att
vara så himla liten
och oförstörd
och alltid alltid alltid
en famn att vila i.
alltid en famn.

aldrig hans famn.

så därför gå ut
bli full
och hitta en hand.

och RYCK UPP DIG
KVINNA!


(fräsch tjej innan jobb)

Inga kommentarer: