torsdag 5 november 2009

förkylning osv

jag måste ta mig
samman.
klä på mig
sminka mig
sätta upp maddafakkingskithår

(höll på att raka av det igår)

och åka in till
stan.
och äta lunch
med ex-klasskompis.

och antagligen
lär jag se ut som
hejkomochhjälpmig
och jag vill verkligen inte.

behöver lite
sympatier tror jag.

försökte hos pappa.
ringde och lät
jätteynklig.
funkade inte.

pappa: äh, ryck upp dej.
jag: men pappaaaaa. jag döööööör.
pappa: du, en förkylning har ingen dött av.
jag: ähm, alltså ursäkta men... SVININFLUENSAN HOST HOST.
pappa: skärp dej.

så.
sympatier tas tacksamt
emot under dagen.

ska försöka se lite
mer presentabel ut.
lycka till.

2 kommentarer:

M sa...

hahahaha! det ´är så jävla typiskt dig lillan. tror din pappa har rätt faktiskt.
ta dig samman och kom till jazzhuset ikväll! jag bjuder på förkylningsöl.

vendela sa...

låter hemskt lockande ju. men seriöst. jag DÖR. förkylningsdöden. du får sakna mig ikväll tror jag. eller höra av dig om klockan inte är för mycket och du vill ha sällskap inatt. okej? bra. puss.