måndag 23 november 2009

dålig dag

jag anser mig
äga full rätt till
att vara kissig och sur
idag.
ikväll.

anledning ett:
jag är överdrivet
trevlig hela
arbetspasset.
inte ens mot
gnälliga majvor 73
som spillt ut halva sitt kaffe
får jag vara otrevlig.

anledning två:
jag har ont i foten.
alltså.
ONTSOMFAN.
något som hände inatt
tror jag.

anledning tre:
bokade ett träningspass
som jag fick
släpa med min onda fot på.
den är ännu
argare nu.

anledning fyra:
mamma har sagt vad jag
ska få i julklapp.
blir sju år gammal och
jätteledsen för det.
vad hände med
överraskningar och jultomte?

nu måste jag duscha.
är äcklig osv.

sen kanske jag
äntligen
kan bli klar med
en teckning.
är så lat att jag börjar
bli orolig
för mig själv.

2 kommentarer:

Linnéa sa...

äsch, så lat är du inte, bara lite;)

vendela sa...

haha, beror väl på vem man jämför sig med.