tisdag 17 november 2009

11-21:30

hatar mitt jobb.

igår fick jag ett mess:
"kan du jobba imorgon
mellan 11-15?"

jamenvisst svarar jag.

på jobbet
samtidigt som:
enstorlatteochenäpplepajochskaruha
ensåndäravahetterefoccaciarune?

så kommer:
"hörrö, kan du ta kvällspasset
också?"

jamenvisst suckar jag.

förbereder mig
mentalt.
för ytterligare timmar
av pain.

och jag räknar timmar.
räknar tankar.
räknar jävlahelveteslatte.

(idag har jag gjort tjugonio)

så har tio timmar gått
och chef kommer.
chef säger:

"kan du jobba samma
pass imorgon
alltså jag menar 11-21:30?"

jag panikskriker:
JAMENFÖRIHELVETEVISSTDÅRÅ!

sen går jag demonstrativt
in i köket
hämtar vass kniv
och skär av mig en pulsåder
eller två.
blir till stor röd
blodfläck.

nä.
gör ju inte det.
ler och säger att han
ska ha trevlig kväll osv
ochglömintevaccineramotsvinis!

han skrattar och går
hem.
den jäveln.
jag moppar golv.

när jag kommer hem
finns det saffranskaka.
orkar inte ens titta
på den.

sova.
koma.
drömma om jävla latte.

Inga kommentarer: