fredag 27 november 2009

barbara

konklusion av gårdagen:

jag har nått
den absoluta botten.
jag har
fyllehånglat
med random tråkig
karl
på vasagrillen.

det kändes inte ens
okej för stunden.
och det finns
bildbevis.

annars sprang jag
mest in i folk
jag en gång
tyckt om.

och det känns lika bra
varje gång
man står där.
man står där och
prövar varandra
(hånglar upp varandra)
och man inser
att det inte gör ont
längre
och man undrar
hur det en gång kunde
göra ont
och man går därifrån
man går vidare.

sen har jag skaffat
ett husdjur.
hon heter barbara
och är ett pytte.

hon gråter mest.
och äter
och sover
och bajsar emellanåt.
mest gåter hon.
men jag älskar henne
ändå.
lilla barbara.

elin har tvångsmatat
stackarn
hela morgonen.
nu får jag städa upp
oredan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj, vad är det för djur som kan gråta? häftigt. hur gammal är hon?
du skriver jättebra förresten.

Elin sa...

"then i saw her face, now i'm a feeder (eg.believer)!" haha