onsdag 3 mars 2010

syslöjd

idag köpte jag
en vårjacka
på röda korset.
sjuttio spänn.
väldigt retro
väldigt hundtandsmönstrad.

problemet heter
axelvaddar.
det var jättestora
axelvaddar i den vilket
resulterar
i att jag ser ut som
jagvetintevad.

så jag plockade ut dem.
sprättade upp fodret
och klippte loss skiten.
nu ska jag sy
igen det.

och långsamt
börjar jag förstå
anledningen till mitt
vg i syslöjd.
jag är skitdålig.

hur jag lyckades få
ett vg
övergår mitt förstånd
just nu.

frau vogt-pleijel.
allt är förlåtet.
jag förstår nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ibland kan jackor/kavajer helt tappa stuket och formen när man plockar ut vaddet, det gjorde jag också en gång och allt bara skrynklade sig.
testa med att fixa mindre axelvaddar? syslöjd har oftast konstiga lärare vad för betyg man än får.. jag fick mvg men gjorde grovt mycket fel i gymnasiet med..

vendela sa...

åh, det blev bättre när axelvaddarna var urplockade. de var ju groteskt stora och halkade ner. men jag ska kolla upp det där med lite mindre axelvaddar. hittade små... kuddar alldeles vid jackärmen när jag öppnade upp fodret, de skulle jag nog ha plockat bort också. men nu är den igensydd och jag vet inte om jag orkar sprätta upp den igen.
men du, tack för tipset!