tisdag 16 mars 2010

the evighetsvinter

visst.
jag är lika jävla
trött på den
här evighetsvintern
som alla andra
i min stad.

men jag vet inte
om jag vill
ha vår.
jag vet verkligen
inte det.

för om våren
blir folk kära
har matchande
randiga tröjor
och jagar varandra
längs avenyn.

sen stannar de väl
till vid kanalen
och ser på nån jävla
äckelromantisk
solnedgång
bakom älvsborgsbron.

kanske tänker de
på samma
förbannade håkanlåt.
sen hånglar de.
går hand i hand
till nån spårvagn
åker till
slottskogen
och dricker öl.

jag vet inte.
har bara sett att
det är sånt folk gör
när det är vår
i den här jävla stan.

tänker att man
nog
för sin egen skull
borde vara
någon annanstans
just då.

frågan är
om det är så jävla
mycket bättre
någon annanstans
egentligen.

tror inte det.
tror verkligen inte
det.

Inga kommentarer: