fredag 12 mars 2010

pussbiljetten

det var väl
nästan sommar
och jag hade
åkt tåg
till stockholm.

gick till en klubb
min sista natt
där
för att se någon
spela.

och han spelade.
sen kom han
ut
där jag stod
och rökte en cigg
och han frågade
om han kunde få en
för du vet
han hade slutat röka
för två veckor sen.

och han fick en.
sen tog han
tag om min handled
försiktigt
och lutade sig fram.
kind emot kind
med hans mun mot
mitt öra
pratade vi.
med hans hand
om min handled.

något om en pärlplatta.
något om ett teunderlägg.

och jag vinglade till.
förbannade ölen.

och någon kom fram
och han gick.
jag kände mig ful.

jag rökte en till.
sen hittade jag en
pussbiljett
i kavajfickan.

gav den till honom
påväg in.

han frågade
vad det var och
jag berättade.
han frågade om han
skulle ge den
till mig och
sen pussa mig.

det är ju inte så
det går till.
så jag fick ölpanik.
orkade inte förklara.
sa ge den till vem du vill.

sprang in.
drack ännu mer.
sista stockholmsnatten.
dansade.
pratade tyska
med någon

tjej.
drack mer öl.

blev medbjuden på
en efterfest
någonstans.
nån snygg karl
med tjusigt hår.
och jag

ville gå.
hem.
eller bara bort.
skämde ut mig.

det slutade med
att jag somnade på
en toalett
i en båt.

those nästan
summer nights.

Inga kommentarer: