onsdag 10 mars 2010

nässpray

jag har varit
förkyld
så himla mycket
det senaste året.

så mycket att jag
hunnit avverka
ett antal
nässprayer
av varierande märken.

här kommer en
liten utvärdering
för er som
inte har nässpraykoll:

otrivin:
svider lite men
har utan tvekan
bäst spraytryck.
känns som en
dusch.
min nya favorit.

nezeril:
ganska lam men
verkar sjukt fort.
svider inte
så mycket alls.

nozoil:
funkar inte alls
för mig.
hjälper i typ
tio minuter.
max.

livostin:
väldigt medelmåttig.
funkar halvbra.
dessutom låter namnet
som ett slags
preventivmedel.

nasin:
var min favorit
innan jag upptäckte
otrivin.
den är sweet
men effekten är
inte lika hållbar.

nasoferm:
ungefär som
livostin.
inget särskilt alltså.

zomig nasal:
skitkass.
hatar den.
hjälper också i
max tio minuter.

sådär.
jätteintressant
nässpraysinlägg
är avverkat.

mitt liv är så
fantastiskt
för tillfället.

3 kommentarer:

MMartin sa...

Intressant! Håller tummarna för en recension av halstabletter inom snar framtid..

Anonym sa...

Åh, du är så himla rolig!

vendela sa...

mmartin: det kommer! vid nästa sjuktillfälle ska jag ta mig an halstabletterna.

anonym: gör mitt bästa. :)