fredag 23 oktober 2009

jazzhuset III

åhkäragudihimlen.

varför kan man
inte
få hångla lite
utan att
vara tvungen att
följa med hem
till jättefinlägenhetivasastan?

och jag som
får panik
och drar samma
försvarstal
än en gång.

blablabla jag är
inget att ha
blabla kommer bara
sticka
blablabla för ditt
bästa.

blablabla låt mig
röka klart.

och han som bara
pratar
om att jag retas
och att jag spelar svår
och så är det ju inte.

kan bara inte
låta bli
att jämföra
ni vet.

han blir arg när
han
för tredje gången
står och väntar
och
jag kommer inte
och
han letar och hittar
och skäller.

jag som känner mig
som
heartbreaker_tjej88.

jag som får
panik deluxe
och tar min räddning
i något
hopplöst.

jag som tar en
taxi hem
alldeles för tidigt.
fyllesms:ar
fyllemailar
fyllestatusuppdaterar.

jag som vaknar upp
med en glasbit
i knät
och lite färre
hjärnceller
än natten innan.

Inga kommentarer: