lördag 19 september 2009

höstjackan

köpte en såndär
höstjacka
i en såndär affär
idag.

jag misstänker
att affärstjejen
ja alltså
expediten
var redigt påverkad
av amfetamin.

bestämde mig
ganska snabbt för
en jacka.
åhsåfinduär sa jag
till den.
tacktacktack viskade den
tillbaka.
jättetyst för jackor
pratar inte och
de viskar inte.
egentligen.

så hoppar den där
speedade expedittjejen
fram
och stör mig och jackan
som håller på
att lära känna varann.

OJOJOJOJSÅHIMLANSFIN!
OJOJOJ!

säger speedad
expedittjej.

OCHSÅHIMLANSBRADENSITTER
OJOJOJ!


ja, ojoj säger jag.

kan inte helt bestämma mig
för om 1700 är
okej pris för en
visserligen
ganska fin höstjacka.
tar av mig den.

ÅHERREGUDVILKENFINBYXDRESS
OJOJOJ!

VARHARUKÖPTDEN?

säger speedad
expedittjej.

yacktacksåmycket på
beyond retro
säger jag.

JADETÄRVÄLKLART
säger hon
och ler speedat
amfetaminleende.

jag suckar lite tyst
och undrar
om det står
någonstans
i deras
anställningskontrakt
att de måste
vara sådär.
Om affären ifråga
faktiskt
tillhandahåller amfetaminet.

köper jackhelvetet.
spyr upp lite bitterhet.
trevligjävlahelgpårejme
expedittjej.

lyssnar på:

3 kommentarer:

Anonym sa...

fyfaaan vad bra du är! älskar den här bloggen, har ju typ blivit beroende.

barasåruvet. :)

vendela sa...

mentacktacksåmyckettack! vad glad jag blir, att du, anonym, tycker det.
bloggen är mest mitt privata behov att skriva, och jag tänkte väl att de som vill kan få läsa skiten. det är verkligen bara ord. som behöver komma ut. men tack.

Linda O sa...

åh, jätte roligt inlägg. skrattade högt. kan verkligen se det framför mig, haha! du beskriver saker så bra, har ett eget sätt att se på händelser och livet i stort. det är viktigt, ta till vara på det.