tisdag 29 september 2009

höst i göteborg

för er som inte
visste.
jättemycket höst.
tapåsigjackaochmössaochglömmavantaröverallt.

jag har en relativt
romantisk
syn på hösten.
längtar ju alltid
till den.

enligt mig är det
inte höst
utan följande:

chai
regn
mössavantarhalsduk
prettolitteratur
total eclipse of the heart
saffranskaka
rökmolnspromenader
kortspel
morgonfrost

jag har börjat bocka
av.
morgonfrosten låter
vänta på sig.
men det kommer
det vet jag
ju.

har förresten
mailat en isländsk
fotbollsspelare.
inget svar.
än.

och jag funderar
på att
börja engagera mig
i nyckelskåp
istället.

4 kommentarer:

A sa...

mmmm. vet.

linnéa sa...

VEM är islänningen!? :) TELL ME ABOUT IT! jag älskar ju fotbollisar...

jenna sa...

åh, så fantastiskt rolig du är! vet ingen som kan skriva som du. älskar din blogg.har du ngt favorithöstplagg?

vendela sa...

linnéa: islänningen är mitt nya engagemang. han spelar i gais, serrö. han är inte alls snygg men hans namn var så fint. gudjon. herrejisses.

jenna: jag har inget favorithöstplagg. älskar allt som har med hösten att göra. då spelar det ingen roll vad man har på sig. sådetså.