onsdag 17 juni 2009

tala i tungor

klockan är natt
jag vill
promenera lite.

jag vill helst
inte prata.

istället ritar jag på
kuvert
dricker mitt kaffe och
lyssnar på
montt mardié.

jag saknar honom.
fyfanihelvetesjävlaskit
vad jag saknar
honom.

saker jag
försöker tänka
på istället:

1. pennor (vilket leder till att jag vill teckna av honom)

2. moln (vilket leder till att jag vill se på moln med honom)

3. randiga tröjor (vilket leder till att jag föreställer mig honom i en randig tröja och dör lite)

4. oredan i mitt rum (vilket leder till att jag börjar tänka på honom helt och hållet för oreda är tråkigt)

5. öltält (vilket leder till att jag vill dricka öl i randig tröja på festivaler med honom)

med andra ord
misslyckas
hela tänkandet fatalt.

borde sova
istället.

Inga kommentarer: