tisdag 16 juni 2009

fantasier

när jag var liten
sådär
en 8-9 år
visste jag redan vad
som krävdes
och jag visste
att
jag inte hade det.

så varje sömnlös natt
brukade jag
fantisera.

jag växlade mellan två.

den första var att jag
somnade
och vaknade på morgonen
som någon annan
någon bättre.
En vacker människa.

jag fantiserade om
triumfen
när jag gick in genom
dörrarna till
skolan
och alla vände sig om.
häpnade.
över att hon faktiskt
hade det.

den andra fantasin.
jag tog livet av mig och
jag såg min
begravning och
jag försökte memorera
vilka som var där.
och vilka som grät.
det var viktigt.

jag var 8-9 år
och jag
visste.

"kära goda Gud
gör så att jag
vaknar
imorgon och
är någon annan.
kära goda Gud."


2 kommentarer:

Anonym sa...

Men människa!Du ÄR ju vacker. Hade dödat för att se ut som du.
Du kanske inte vet det men du är ganska perfekt.

/D

Lisa sa...

Isch så retuscherat! Och du: JAG DÖDAR DIG OM DU INTE LÄSER DEN OVANSTÅENDE KOMMENTAREN. IGEN. OCH IGEN. EN GÅNG TILL. OCH IGEN.