lördag 6 juni 2009

...och månen vet

det var många
avsked
idag.

jag är ganska dålig
på det där.
låtsas inte alls om
att jag

faktiskt
är ganska ledsen
och blödig.

jag kommer sakna min
grannes dåliga
musiksmak
och högljudda sex.
kommer sakna sena kvällar
i ateljén.
kommer sakna kvällspromenader
och att sitta i hamnen
när det skymmer.
kaffe och cigarett på
trappan.
westlife på natten
i hennes säng.
parken.
korten på min vägg
och
deras röster i korridoren
som smälte samman
trots att de
var så olika.

jag försöker
fokusera alla

tankar
på göteborg.
sommar.
servera kaffe till
stökiga barnfamiljer och
coola tjejer.
latte.
cappuccino.
kakor.

jag kände alltid en
distans
till livet i hjo.

(hon och jag tog en sista
nattpromenad
i parken
längs vattnet och
jag har aldrig sett en
vackrare måne.
den gjorde en väg i
vattnet.
nästan som om den visste.)

Inga kommentarer: