torsdag 4 juni 2009

kranarna och indieklubbarna

åh
jag flyttar tillbaka
till gbg.
två dagar kvar.
TVÅ DAGAR.

jag tror på den här
sommaren.
jag tror att ni borde komma
och hälsa på
när jag gör bort mig
på det där kaféet
vid domkyrkan.

jag bjuder på en kaffe
ni får gratis
underhållning.
det kan knappast bli
bättre.

(ikväll saknar jag att
han skriver
till mig.
han borde verkligen skriva.
bara någonting)

men min pappa skrev:

vårda dina nya bekantskaper
vendela.
du vet aldrig när du behöver
en vän.

det fick mig att tänka.
att jag kanske
inte alltid
vårdar så bra.

i juni ska jag börja
vårda lite mer.

4 kommentarer:

L sa...

vem är det som borde skriva? någon ny bekantskap? någon kärlek? trodde du var en sån som inte gick att fånga riktigt...

vendela sa...

Han får vara hemlig.
Och jag går visst att fånga
det gäller bara
att veta
hur.

Vissa vet
andra inte.

en elin sa...

du vårdar bra Gumman min! vi ska ta hand om varandra!

vendela sa...

En Elin.
Du får ta hand om
mig.
Ibland vet jag inte
om jag
klarar det själv.
Du är så fin
att jag nästan går sönder.