onsdag 2 december 2009

vendela hjärta jobbet

haft en pissdag.
piss piss piss.

gnällchef.
gnällgäster.
gnällvendela.

men min beundrare
var inne idag.
han beställde kaffe
som vanligt.
och betalade i enkronor
som vanligt.

han börjar bli modigare.

han: en kaffe älskling
jag: plats för mjölk eller?
han: nätack. svart vetdu. blink blink.

jag älskar mitt jobb.

det får mig förresten
att lukta illa.
trodde det var svett.
jag märker det själv
och har fått förklarat för mig
att det är espresson
som gör det.

folk är i allmänhet
lite för finkänsliga för att
påpeka något.

inte elin.

elin: alltså... du luktar faktiskt svett.
jag: nä. det är gammalt kaffe.
sätter sig i huden vetdu. äckligt.
elin: jaha. oj. äckligt.
jag: mm.

älskar mitt jobb.

idag fick vi julklappar.
chokladkalender.
goddamn passande.

2 kommentarer:

elinka sa...

inte för att låta snusförnuftig (hhaha, heter det ens så, snusförnuftig?), men tänk att nu har du mycket arbete som blir en hel del pengar senare. osvosvosvo
pyss!

vendela sa...

äh, de pengarna lär ju försvinna när jag bjuder dig på lyxkryssning. fattaru väl. osv. puzz.