onsdag 16 december 2009

jag klarar mig aldrig ensam

inatt var jag
sleepless in sannegårdshamnen.

hemskt trött
men kunde inte
sova
och vågade inte
ta tablett.

så jag räknade ner
timmarna.

öppnar fönstret.
stänger fönstret.
läser bok.
tänder.
släcker.
klockan är tre.
öppnar fönster.
stänger fönster.
tänder.
läster.
släcker.
klockan är fem.

sov i fyra timmar.
in till stan.
lämna in film.
morgontecka
(eftermiddagsteckna)
dricka te.

och så har dagen gått.
och kvällen.
och ensam ensam.

funderar på att
ge kollektiv
ett till försök.

släcker.

2 kommentarer:

A sa...

du. du får faktiskt höra av dig precis när som helst. om det skulle behövas menar jag. jag sover ju sällan om nätterna. så behövs det, så finns jag. vet du. <3

isabel sa...

kollektiv här kollektiv där?
apropå just nu tänkte jag på dig. jag är nervös och har ingen att ringa. eller det kanske jag har men van som jag är sitter jag och väntar. gör inget.
allt bra med dig? inofficiellt?