måndag 21 december 2009

förkläden

är så jävla trött på
gubbsvin.

alltså.
sånadär med ölmage
och massa vax i håret.
minst fyrtiofem
men övertygade om
att deras egentliga ålder
är tjugosju.

sånadär som är
all over the place.
som skriker istället
för att prata.
som beställer
dubbel espresso.
snor en penna.

nyper ett intet ont anande
kafébiträde i rumpan.
säger
"kexet, torka lite på mitt bord".
på riktigt.
det händer.

KEXET!?
kom igen.

som om det är
okej
bara för att
jag har ett maddafakking
förkläde på mig.

när jag sa åt
karln att sluta
så var jag en
"sur jävla brud".

har inte hunnit äta
något alls idag.
kanske därför jag
är så kissig.

men snälla.
säg att jag har
rätt
och gubbsvinet fel.

klart jag har rätt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

men lilla plutt! klart du har rätt. klart du är snyggast evvah i raggsockor och my-knut. försår ju iofs varför gubben nöp dig.

M sa...

let's get married married married

vendela sa...

okejrå. men jag tänker inte föda dina barn.