måndag 28 februari 2011

mallory

jag har på typ
tjugofyra timmar
gått in i en djup
jävla depression.

jag är ledsen
och livrädd
och trött
och maktlös.

för man inser
till slut
att alla inte kämpar.
och att det är
för få
som faktiskt gör det.
och att jag inte
orkar längre.
att jag ger upp.

och då fylls jag
litegrann av panik.
för allt som är fel
med maktbalansen.
för att jag förstår nu
hur grundlurade
vi är.

att de beter sig
som om vi har
kommit någon vart.
att maktbalansen
börjar återställas.
när allt bara är
fasader.
skådespel.

vi har fått inbilla oss
att vi får göra
som vi vill.
vara som vi vill.
supa och ligga runt
som vi vill.
eller som de.
att vi har samma
regler.
och när man gör det
blir man uthängd.
stämplad.
det blir okej
att driva med någon
som ändå inte
verkar ta något på
allvar.

men kära man.
du som tror att
det är okej.
att berätta för
en virtuell värld.
tänkte bara
förvarna dig
om att hämnden kommer.
och den är ljuv.
och den är min.
som mallory knox.

Inga kommentarer: