onsdag 9 februari 2011

bye bye vinter

det börjar ljusna
i mitt sibirien.
jag kan börja tänka
att det ordnar sig.
att det kommer
bli bra.

i korta stunder
kan jag vara nöjd
med mig själv.
det är skönt.
att pausa lite.
kunna andas ut
och ha tid att ta ett
nytt
andetag.
vissa vinklar får lov
att vara okej.

parentes.
okej.
såhär va.
jag önskar att jag
kunde se gränserna.

jag kan inte sätta stopp.
saker och känslor
tar liksom över för lätt.
jag blir så glad
varje gång jag känner något
att jag struntar i
om det är fel.
jag bryr mig inte om
vem som blir sårad.

jag är en hemsk människa
med goda intentioner.
jag behöver bara någon
som kan säga till
när det räcker.
som kan få mig att
sluta
innan det är försent.
men så funkar ju
inte livet.
slut parentes.

livet är fantastiskt.
hösten är över
och snart även vintern.
de knäckte mig
nästan i år.
och ingen är gladare
än jag.
för våren.
och värmen och ljuset.
och enkelheten.