söndag 25 april 2010

tåghat

kan inte annat än
att hata mig själv lite.
på ett tåg hem
fast det känns som
ett tåg bort.

på ett sånt tåg kan jag
inte annat än
att hata mig själv.

jag hatar att jag är ful.
jag hatar att jag är feg.
jag hatar att jag är fet.
och jag hatar att jag är fel.

trots att han kom
till stationen
och vinkade av mig
tills jag nästan missade
tåget.

trots att jag måste
sminka sönder mig innan
jag blir nöjd.

trots att jag vågade
skicka det där
meddelandet idag.

trots att jag tappat
nästan sju kilo
på sistone.

och trots att jag
hittade till rådmansgatan
till slut.

jag vill inte vara hemma.
jag vill inte det.

tröstar mig med tanken
på handleder.
och att det kanske bara
är en sommar bort.
en sommar går fort.
faktiskt.

om en månad ska jag
åka tåg igen.
ska försöka
igen.

Inga kommentarer: