onsdag 28 april 2010

glenn

åkte in till stan
för att träffa falkman.
behövde verkligen
träffa falkman.

åkte hem igen.
med bussen förbi
hasses jävla sjöbod
förbi de
orangea kranarna
och i bakgrunden det där
hjulet som alla
tycker ska heta glenn
(kom igen? på riktigt?).

förbi svt-huset
förbi de röda tegelhusen
förbi sportlife
och skansen krona
på andra sidan älven.

hinner tänka innan jag
hoppar av att
jag hatar den här
pissgrå regniga skitstaden.

man kommer inte undan
något av det där.
inte kranarna
inte hjulet
inte tegelhusen.

får ett sms.
något om att jag
förstör allt.
något om att jag
bara lämnar.
något om en vinflaska
som inte kommer
bli tömd.
orkar inte läsa.

blir tutad på
av arg gubbe i bil
när jag korsar gatan
till hemma.
låtsas som ingenting.
går så långsamt
jag kan.

hemma.
borta?

Inga kommentarer: