lördag 27 februari 2010

underjorden

sitter på en fest
i kålltorp
och det är fullt
av kroppar.
överallt kroppar.

jag dricker upp
en vinflaska.
tömmer den.
får mer vin.
tar tag i någons hand.
vill bort.

vi tar en spårvagn
och åker rakt ner
i underjorden.

en tjej ger mig
en öl.
jag ser någon jag
känner
och så börjar hjärtat
göra sig påmint.
dricker ölen.

tänder en cigg
och väntar.
och den kommer.
och den tar min hand.
och den stryker
lite lätt på min kind
med tummen.

sen frågar den
om jag vill med hem
för det finns te
och kaffe
och varm choklad.

men i fyllan känns det
som en bra idé
att spela svårfångad.
så jag säger kanske
men vet att
mitt kanske är ett ja.

för ni vet.
den har det finaste
födelsemärket.

när jag går
råkar jag ta
någon annans halsduk
för jag hittar inte
min.

när jag går
ringer jag
och vi möts upp.

så dricker vi
te.
och jag låser in
mig i badrummet.
elin ringer och
vi viskar i fem minuter.
hon säger stanna.

jag stannade.

1 kommentar:

malin sa...

din blogg är ju det finaste. ditt liv är så fint. åh.