tisdag 2 februari 2010

frusna jordgubbar

parentes.
jag tror
att om något
nytt händer

nu
så kommer jag vara
helt redo.
slut parentes.

det här är
förresten vad jag ser
på väg till skolan:

ett: en skylt med texten
"tänk på döden"

och jag tänker att
jag inte längre
minns vad döden
innebär.
för två år sedan
hade jag vetat.
det är inte så längesen
egentligen.

men det är inte då.
nu.
jag minns inte.

två: en långsnyggtjej
i pälsjacka
med ketchup på näsan.

och hon verkade inte
veta om det.
alltså.
hon visste nog att hon
var långsnyggtjej.
men ketchupen.

jag sa inget såklart.
tar ju varje chans jag får
att känna lite
skadeglädje.

när jag kommer hem
äter jag frusna jordgubbar.

(alltså
jag VET att det heter
frysta jordgubbar men
det låter finare
att säga frusna.
som om dom frös.
som om dom kände)

dricker en halvliter
kaffe.
tinar litegrann.

1 kommentar:

lööv sa...

<3 lilla! vet att det heter frusna jordgubbar. för det har jag alltid sagt. då är det sant:)