söndag 17 januari 2010

blödarsjukan

jag har blåmärken
överallt
men det är inte
det som gör ont ikväll.

något större
kanske något enormt
som han skapade
för knappt
ett år sedan
och nu är det
borta och
som om det aldrig
funnits
men samtidigt.
som om han alltid
funnits.

bara det
som är borta.
och jag vet vem
som tog det.

och det gör det hela
ännu värre.
just hon.
vemsomhelstmenintehon.
såklart det är hon.

vet att jag kunde
ha gjort mer
kämpat mer
slagits mer
men någonstans
trodde jag nog att
det skulle gå ändå
och att han skulle slåss
men inte
men aldrig
gjorde han det.

för.
det går ju inte
att lära känna honom.
och nu
gör hon det ändå.

och jag sitter här
med blåmärken och
ihoptrasslade ögonfransar
och det blödarsjuka
hjärtat som
inget plåster
kan rädda.

och det gör ont.
att jag inte kan vinna.
inte mot henne.
det gör ont.



4 kommentarer:

Em sa...

V. Du är så jävla vacker. Insida och utsida. Du kan vinna, om du inte låter det göra ont.

vendela sa...

tack. vad snäll du är, mitt i allt elände. tack.

Anonym sa...

du är vacker och kommer alltid att vara det och låt ingen annan säga något annat

vendela sa...

jag vet inte vem du är. men tack. så himla mycket.