måndag 6 april 2009

Promenad

Jag försökte fly
hemifrån
en liten stund idag.
Men vid mina fötter:
lillasyster.
Jag slet och drog men
hon hängde
sig kvar vid mina ben.

Vid en textilaffär
lånade jag en sax,
klippte bort henne och
gick vidare
med min vän bredvid mig.

Affärer avklarades
Kaffe avklarades
Min vän tog kort på mig
(uh, jag ser ju förjävlig ut)
Jag kramade Sandra
sen promenerade jag
hemåt.

På bron hade någon skrivit
i asfalten:
"Det kommer att
ordna sig".
Jag lutade mig över broräcket
såg två svanar
och tänkte:
"Det kommer att
ordna sig".

När jag kom hem
var jag kall
och lite hungrig.

Update:

Ni vet
man håller i mobilen
går till meddelande
skriver
"Fika med mig ikväll?
Cigg och kaffe?"
går vidare, försöker komma
på vem som skulle
kunna och vilja.

Letar bland de
man skrev till senast.
Nada.
Går till telefonbok
och bläddrar
bläddrar och
bläddrar.
Niente.

Skiter i allt och
stannar hemma.
Röksugen.
Kaffesugen.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.