tisdag 21 april 2009

efter skimret, efter snön

i min och saras ateljé
var det torsdag
idag.
vi skrattade åt allt som
var allvar.

ibland kan det vara ganska
skönt att
ta allt som borde vara
seriöst och
knyckla ihop
det till något oseriöst.
något att skratta
åt.

min fot strejkar och vill
inte alls idag.
tror att den blev lite
pissed
för att den fick frysa så igår.

(2 par strumpor och
såna där dunsockar hjälpte till slut)

saker jag har
undrat över idag:

blir fiskar törstiga?

och

varför fastnar inte limmet inne i tuben?

och

varför blir jag så galet nervös
när han hör av sig?

idag tänkte jag bjuda på
en tjuvsig bild:

(kanske snyggaste bilden
ever, i vad som
kommer att bli den mest
saknade hissen i
hela jävla GBG)





3 kommentarer:

Anonym sa...

limmet torkar inte för att det krävs syre för att det ska torka. och i tuben finns det inget syre.

vendela sa...

Men det kommer ju in
syre
i tuben
när man liksom...
öppnar den.

Eller? Nej?

Lisa sa...

I våran hiss får inget jävla syre i hela världen plats. Bara vi.

Puss.