måndag 20 december 2010

julkänslan menskänslan

undrar lite
vad det är för fel
på mig.

känns som om
man går och väntar
hela december
på julkänslan.
och i vanliga fall
brukar den
infinna sig nångång
runt andra advent.

den skulle alltså ha
infunnit sig nu.
har den inte.

det är lite som
när man var elva
och väntade på
första mensen.

och alla tjejer
i klassen
fick den en efter en.
poff poff poff
fick de den.
och man gick där
och väntade och bad
till gud.

sen blev jag tolv
och ångrade mig.

lite så är det
med mig och julkänslan.
alla mina vänner
har fått den.
och jag går och ber.

kommer få den
försent
och sen hata den.

2 kommentarer:

falkman sa...

Jul, jul strålande jul! Har massa julkänsla, du kan få lite av mig.

Kommer till Gbg imorgon och stannar ett tag framöver om du vill ses. tänkte jag.

vet inte om du har mitt nummer, din telefon blev ju stulen och allt! men den är hursomhelst:
073-7014241

vendela sa...

ach falkis. naturlisch vill ich ses. gärna sehr sehr snart. kanske in die mitteldagarna? habe också sehr viel geld som jag vill kleider kaufen för.
ich ringe dich. eller nein. ich sms:e så du wissen vem es is. puss und kramen.