fredag 3 september 2010

uppföljning på blixtarna

imorse vid nio
innan jag börjat
se respektabel ut
ringde det
på min dörr.

öppnade.
en kille med verktygslåda.
han skulle kolla
på min hallskärm.
ni vet den som blixtrade.
de gick runt i
hela huset för att kolla
allas skärmar.

jag tror att det är
för att allas skärmar
har blixtrat.

jag: väldigt konstigt... det där med skärmarna.
kille med verktyg: vadå?
jag: jomen. de blixtrade ju.
kille med verktyg: vadå blixtrade? hur menar du?
jag: vaknade av att det kom blixtar. alltså, ur skärmen.
kille med verktyg: eh... alltså... jag är här för att uppdatera den.
jag: så... inga blixtar?
kille med verktyg: nej... inga blixtar.

killen tittar på mig
som om jag inte är
riktigt klok.
jag springer in i köket
och låtsas dricka kaffe.

när han går så
önskar han mig en
trevlig dag
och lycka till med de där
förbannade blixtarna.

konkluderar att jag
är galen.
trots allt.

Inga kommentarer: