måndag 24 maj 2010

supertrerättersmorsdagmiddag

jag är en sån
jävla tankspridd
människa.

när jag cyklat hem
min cykel från
stan
där jag lämnade den
igår
(är lite besviken
över att ingen snott den)
så började jag
planera inför
supermorsdagmiddagen
som jag skulle
laga till mamma.

cyklade iväg
och handlade ingredienser
för mina sista pengar.
kom hem.
lagade supermiddagen.
och när alla hade
börjat äta säger mamma

"vad fint att du har lagat
trerätters middag till mig
men VARFÖR?"

jag svarar att det är
såklart för att det
är mors dag.

mamma:
"men vendela.
det är ju NÄSTA vecka.
men tack ändå."

sen undrade hon
om det innebar att
hon skulle få en
lika tjusig middag
nästa söndag.

jag muttrade
och åt upp
min råstekta
vitlökspotatis
och oxfilé.

tänkte mest
skills vendela.
skills.

Inga kommentarer: