lördag 22 maj 2010

göteborgsvarv

nu är jag ARJ.
på riktigt.

det var såhär va:

jag cyklade in
till stan
för att träffa
rebecca.

träffade rebecca.
parkmyste.

sen skulle vi hem.
jag kände av ett
litet men irriterande
skoskav på hälen.
ignorerade skoskav.
började gå
mot cykeln.

insåg att det var ett
såntdär göteborgsvarv
idag.
och att min cykel
stod på andra sidan
av alla springande idioter.
och att jag omöjligt
skulle kunna få tag i den
idag.

stannade till
för att inspektera
skoskavet.
det var inget skoskav.
det var en häl
som helt saknade hud.

börjar stappla mot bussen
som inte går.
får tag i en spårvagn.
byter till buss på
hjalmar.
på bussen går två
som sprungit på.
de måste ha gett upp.
hela bussen börjar
lukta gubbsvett.

går av på min hållplats.
får vänta i tio
på en lucka
så att jag kan komma över
vägen.
alla bara springer.

kommer hem.
faller ihop.
skriver klart labrapport
och skickar in.
säljer tavla.
har rosévin.

är fett trött på
folk.

Inga kommentarer: