söndag 11 juli 2010

han

fredag.
vi ses vid midnatt
på ett torg
i stan.
röker och pratar
och han frågar
om jag vill följa med
och jag säger ja.
somnar tryggt mot
hans bröst
och har aldrig sovit
bättre.

lördag.
vi ses vid nio
i en park i stan.
han har med sig
rödvin och jordgubbar.
han kysser som
ingen annan
och har sin hand på
mitt smalben
där vi sitter.
frågar om han vill
gå till en klubb
men han vill hellre
vara ensam med mig.
jag tänker att jag
är inte van vid det här.
att det är så
intensivt.
vi går hem till honom
och jag somnar
precis likadant
som natten innan
och sover
precis lika bra.

söndag.
vi ses vid ett
i brunnsparken.
jag är lite sen.
vi dricker kaffe
trots värmen.
vi går
när det är tjugo minuter
kvar tills han
ska åka.
jag gråter lite
efter att han kysst mig
och hoppat på tåget.
ser på när det lämnar
spåret
och staden har aldrig
känts så tom.

jag ser inte ett enda
konkret ansikte
på vägen hem.

Inga kommentarer: